Is jouw bedrijf toe aan een (nieuwe) huisstijl? De design afdeling van Visser Print & Sign staat klaar om je verder te helpen. Een huisstijl is zeer bepalend voor de identiteit en het imago en is een belangrijk onderdeel van de corporatie identity van je bedrijf.
De identiteit van een bedrijf staat voor het beeld dat het bedrijf van zichzelf wil uitstralen, ook wel de corporate identity genoemd. De huisstijl beschrijft en beheert de middelen die deze corporate identity uitdragen. Het imago staat voor het beeld dat het publiek van het bedrijf heeft. Identiteit en imago zijn niet altijd gelijk. Door middel van een positieve identiteit kunnen bedrijven wel hun imago upgraden.
Een huisstijl bestaat uit de volgende onderdelen:
- Logo, bestaande uit een woordmerk met eventueel een beeldmerk
- Kleuren
- Typografie (lettertype)
- Vormentaal (vlakken, vormen en andere grafische elementen en het het gebruik hiervan)
- Beeldstijl (fotografie- of illustratiestijl)
- Taalgebruik (dit wordt bij de ontwikkeling van een huisstijl niet altijd meegenomen, maar hoort er mijns inziens absoluut bij)